Det å «Være overalt» er en dårlig markedsføringsråd

Til dette innlegget har vi fått i oppgave å oversette og forbedre et dybdeinnlegg fra engelsk til norsk. Innlegget jeg skal oversette er skrevet av Racheal Cook. Innlegget hennes heter «Why be everywhere is bad Marketing Advice (sist oppdatert 14.april 2022). God lesing!

Vi hører at vi skal være overalt.Vi bør være på Facebook, Twitter, Instagram og Pinterest. I fjor var det Periscoping og Blabbing, og nå skulle vi være på Facebook Live! Vi stresser over blogging hver uke – nei la oss gjøre det til en vlogg – hva om vi lager det til en podkast. Dette er eksempler på hva mange organisasjoner i dag tenker.

Og vi må også skrive en bok. Og vi trenger å snakke og delta på alle disse konferansene og arrangementene rundt om i verden fordi nettverk er avgjørende. Da må vi være vertskap for webinarer, ha gratis oversiktsøkter, be om henvisninger, gjøre alt for å bygge opp virksomheten vår.

Det er overveldende er det ikke? 
En av de største utfordringene vi står overfor som gründere er ganske enkelt å forstå for hvilke strategier som er de riktige for å utvikle våre unike virksomheter. Uten denneklarheten og fokuset i markedsføringen din, er det nesten umulig å få virkelig fart i virksomheten din, og å legge til flere tips og triks og taktikker fortynner rett og slett all innsatsen du legger ned i en markedsføringsstrategi. 




Det stemmer – å legge til MER vil ofte kannibalisere resultatene av alt annet du jobber med. Det er på tide å ukompliserte beslutningsprosessen slik at du kan skjerpe fokuset og velge de mest tilpassede markedsføringsstrategiene for deg og din bedrift. 
Så hvordan bestemmer du hvilke markedsføringsstrategier som passer perfekt – og hvilke du bør gi videre? Jeg har 2 trinn for å hjelpe deg med å tilpasse markedsføringsstrategien til din organisasjon  
 
Trinn 1: Kjenn dine styrker 
Det høres nok lett ut, men sannheten er at de fleste av oss overser våre egne styrker. Hvorfor gjør vi dette? For når noe kommer lett til deg, er det lett å anta at det kommer lett til alle andre! 
 
Sannheten er at våre styrker er vårt konkurransefortrinn! Dine styrker er hvordan du kan skille deg fra alle andre som gjør lignende arbeid. Når du utnytter dine styrker, blir du en av de beste på det du kan best. Du skiller deg ut – noe du ikke kan gjøre når du sprer energien din på for mange markedsføringstaktikker samtidig.  
 
Hvordan kan du bli klar over dine styrker? 
 
Spørre! Ja, jeg vet at dette kan føles litt skummelt og sårbart! Men det er mange mennesker i din verden som kan gi deg utrolig innsikt i verdien du tilfører arbeidet ditt.Dette er et av de første oppdragene jeg gir til alle mine klienter fordi jeg vet at når de når ut til sine klienter eller kolleger, kommer de til å se en 180 graders vurdering av hvordan de gir mest mulig verdi til de rundt dem.Dette kan bokstavelig talt være så enkelt som å sende ut en rask e-post med spørsmål som: 
Hva tar jeg med til bordet? 
Hva er min største ressurs? 
Hva gjør det å jobbe med meg unikt eller annerledes?  




Nærmere bestemt en styrkebasert vurdering (ikke en personlighetstest) som hjelper deg med å identifisere dine naturlige styrker og lære hvordan du kan utnytte dem som ditt konkurransefortrinn. 
I løpet av de siste 10+ årene med å jobbe bak kulissene med å konsultere soloprenører og småbedriftseiere, begynte jeg å se at det som fungerte for én type klient, ikke alltid fungerte for andre. Da jeg begynte å grave dypere, innså jeg mønstre i kundebasen min, det var fire forskjellige temaer basert på deres styrker og unike virksomheter.
 


Det er derfor jeg har laget Sweet Spot Quiz. Du kan ta det 100 % gratis på rachealcook.com/quiz. Denne vurderingen ble spesielt utviklet for gründere for å hjelpe deg med å bli fokusert på hva du gjør BEST, og hvordan du gir det høyeste nivået av verdi. 

Når du tar vurderingen, vil du oppdage Business Sweet Spot-temaet ditt og få en detaljert veiledning med klare handlingstrinn slik at du kan utnytte dine sterke sider i virksomheten og markedsføringsstrategien. 
Trinn 2: invester i dine styrker 
Det er ikke nok å kjenne dine styrker – det er viktig å forstå hvordan du kan utvikle deg og bruke dem til å hjelpe virksomheten din til å skille seg ut. Vi lever i et samfunn som ofte forteller oss at vi ikke trenger å sette søkelys på våre styrker, men å jobbe med våre svakheter? men dette er det motsatte av hvordan de mest suksessrike gründerne i verden ble suksessrike. 
 
De vet at når du prøver å forbedre dine svakhetsområder, vil du bare gradvis forbedre resultatene dine. Når du setter søkelys på å forbedre styrkeområdene dine, når du bygger ferdighetene dine på de spesifikke områdene, vil du se eksponentielle resultater og forbedringer. 
Hvordan kan du investere i dine styrker? 

Invester i skaperens styrker: Levere en fantastisk kundeopplevelse, vise frem arbeidet ditt og be om henvisninger. Markedsføringsspråket ditt er kreativitet – alt handler om å vise frem arbeidet ditt og den kreative prosessen. Et godt eksempel på en smart MAKER-strategi er min venn Sydney Lester. 
 
 Hun er en stylist som jobber med kvinner for å lage en garderobe de elsker, og jeg elsker instagramfeeden hennes ChicStripes. Hun viser frem sine klient-makeovers, bak kulissene av arbeidet hennes og profesjonelle stiltips.Ved å lede med sin kreativitet hjelper hun drømmekundene sine til å se resultatene av å jobbe med henne og strebe etter å jobbe med henne i fremtiden! 
 
Bruk markedsføringsenergien din! 
Invester markedsføringsenergien din i å komme på større plattformer for å bygge dine egne via intervjuer, snakke på scenen og bidra til store nettsteder, og deretter gi næring til disse tittene konsekvent via video eller lyd. 
 
Markedsføringsspråket ditt er INSPIRASJON – det handler om å lede en bevegelse med budskapet ditt
Jeg elsker min venn Ashley Beaudin og hennes Imperfect Boss-kampanje. Hun er et perfekt eksempel på en bevegelsesskaper som samler kvinnelige gründere bak en stor idé – i hennes tilfelle, omfavne ufullkommenhet i en verden av instagramperfeksjon – ved å vise frem ikke bare hennes inspirerende historier, men skape en plattform som oppmuntrer andre til å dele historiene sine som vi vil. 


Seriøst – denne jenta er som Oprah for Imperfect Bosses! Når du følger henne, VIL du bare være involvert i bevegelsen hennes.Invester i dine mentorstyrker: Det handler om forbindelser og relasjoner for mentorer. Fokuser på høy-touch, fellesskapsfokuserte strategier. Du vil trives med å koble til og samarbeide med like-hearted gründere.  

Disse relasjonene vil hjelpe deg med å sette deg foran flere av de rette menneskene! Markedsføringsspråket ditt handler om TILKOBLING. 

Et godt eksempel på en mentor er min venn og klient Shannon Siriano Greenwood. Hun er en super kobling – denne kvinnen er en nettverksdronning! Hun kjenner stort sett alle kvinnelige gründere her i hjembyen min Richmond VA, hun er medgründer av den lokale Boss Babes RVA-gruppen, og er medvert for en fantastisk konferanse Rebelle Con i år. 
Noe hun gjør er hennes årlige TAKK-fest hver november rundt Thanksgiving, hvor hun samler over 50 kvinner for å bare uttrykke takknemlighet for å være i hennes liv og virksomhet. CONNECTION er hennes hemmelige saus og sørger for at henvisningene kommer i virksomheten hennes 








En kort oppsummering for deg 
1: Kjenn dine styrker! 
2: Hva må du si NEI til? Dette er en tid på året da mange av oss sier JA til alt for mye – og gir ikke plass til det som betyr mest for deg. Det er greit å si NEI!


Kilder
-  https://theceocollective.com/mindset/be-everywhere-is-bad-advice/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *